چرخش تایر در محورهای جلو و عقب

زمان درست جابجایی تایر بسیار مهم می باشد که به طور قابل توجهی بر عملکرد و هزینه تایر تأثیر می گذارد. برخی از کارگاهها عملیات جابجایی لاستیک ها را بر اساس عادت های طولانی مدت در حدود یک سوم عمر مورد انتظار آنها انجام می شود. با این حال، تعویض و جابجایی لاستیک بیشتر به میزان نرخ سایش مربوط می شود. زمان تعویض نامناسب احتمال نیاز به نصب لاستیک های جدید را در محور های عقب افزایش می دهد و همچنین می تواند عمر کلی تایر را کاهش دهد که تولید شما را مختل و هزینه بردار خواهد بود.

 

فشار هوا

بررسی و مدیریت فشار باد لاستیک در تمام طول عمر آن یکی از مهمترین و بهترین اقدامات است. مدیریت نادرست فشار هوا می تواند عمر لاستیک را تا 5 درصد یا بیشتر کاهش دهد که باعث افزایش هزینه ها و کاهش بهره وری می شود. برای کارکرد موثر، فشار باد تایر باید به گونه ای تنظیم شود که با باری که حمل می کند مطابقت داشته باشد. کم باد بودن تایر باعث انحراف بیش از حد لاستیک می شود که باعث ایجاد تنش های مکانیکی می شود. این تنش ها باعث تولید گرما در لاستیک ها و در نتیجه کاهش عمر تایر و از بین رفتن آن می شود. باد بیش از حد نیز انحراف طبیعی تایر را محدود
می کند و می تواند باعث افزایش نرخ سایش آج، کاهش کشش و افزایش بریدگی یا آسیب دیدگی بر اثر ضربه شود.

 

مطابقت تایرهای محور عقب

هنگام تعویض لاستیک های OTR در محور عقب ماشین آلات، حتی تفاوت های جزئی می تواند منجر به عملکرد کمتر و سایش بیشتر لاستیک های شما شود. آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چرا یک تایر خوب عمل می کند، در حالی که دیگری به طور قابل توجهی کمتر از حد انتظار عمل میکند؟ دلیل اصلی آن این است که تایرهای عقب به درستی مطابقت داده نشده است. هنگام تعویض لاستیک های OTR روی ماشین آلات، تطبیق دوتایی ضروری است. حتی تفاوت های جزئی بین دو لاستیک، از عمق آج گرفته تا پترن، می تواند منجر به لیز خوردن و ساییده شدن یک لاستیک و گرم شدن بیش از حد روی دیگری شود. همچنین می تواند بر سیستم های مکانیکی ماشین آلات شما فشار وارد کند و در نهایت منجر به حذف زودهنگام لاستیک شود. هنگام تعویض لاستیک های OTR محور عقب ، حتماً عمق آج را در دو طرف لاستیک نصب شده بررسی کنید تا مطمئن شوید آج هر دو لاستیک یکسان باشد.

 

بازرسی تایر

لاستیک ها و رینگ ها و همچنین چرخ های OTR باید قبل از هر شیفت کاری توسط اپراتورها یا پرسنل خدمات لاستیک بازرسی شوند.

اجرای یک برنامه جامع مدیریت تایر برای دستیابی به حداکثر عمر تایر ضروری است. دستیابی به استفاده 100٪ از آج روی همه لاستیک ها در معدن باید اولویت اصلی باشد.